ДНЗ "Ялинка", Забуяння
Макарівський район, Київська область

Вікові кризи дошкільнят

2-4 роки.

Це так звана "криза 3 років". Дитина важко керована, її поведінка майже не піддається корекції. Вона говорить "я сама" і "я хочу" і робить все навпаки. Відмова в будь-якому прохання викликає реакцію протесту.

Не треба сердитися на дитину, намагатися "зломити" її, відповідати на її крик криком, тим більше карати. Така позиція дорослих може лише закріпити неправильну поведінку, а іноді і дати поштовх формуванню негативних, рис характеру.

Знайдіть у собі сили терпляче поставитися до тупання ногами чи крику. Переключіть увагу дитини на щось, що не має відношення до даної ситуації. Якщо позиція дорослих правильна, подібні порушення в поведінці дитини зазвичай через півроку-рік проходять.

6-8 років.

Ця вікова криза збігається з періодом інтенсивного фізичного зростання, вдосконалення тонкої моторики рук, розвитку ряду складних нервово-психічних функцій. І як раз в цей напружений для організму час змінюється соціальний статус дитини - вона стає школярем.

Дитина стає дуже тривожною, боїться запізнитися до школи, щось зробити не так, у неї порушується апетит, особливо вранці, з'являється нудота і навіть блювота. В інших випадках дитина, навпаки, не хоче вставати, одягатися, щоб іти на заняття, забуває завдання, не може пристосуватися до дисципліни, не відповідає на запитання вчителя.

Першокласників не слід особливо завантажувати додатковими заняттями в музичних школах, спортивних секціях, студіях - нехай спочатку добре адаптуються до школи.

Зміцнення здоров’я  дитини взимку

  1. Консультація для батьків «ВІТАМІНИ»
  2. Поговоримо про вітаміни. Взимку і на початку весни нам не вистачає вітамінів, але особливо це помітно по дітях: більшість простудних захворювань в цю пору року виникають через гіповітамінозу.
  3. Вітаміни повинні надходити щодня і в дозах, відповідних фізіологічної потреби зростаючого організму. Оскільки нестача вітамінів виявляється цілий рік, то і приймати їх потрібно постійно. Несприятлива екологічна обстановка, підвищені навантаж, які відчувають діти протягом навчального року, брак світла і тепла взимку підвищують потреба у вітамінах. Для того щоб вибрати полівітамінний препарат для дитини, необхідно уважно вивчити етикетку. Краще вибирати комплекс, що містить весь перелік вітамінів (всього їх 13). Особливу увагу слід звернути на кількість вмісту вітамінів в одній таблетці. Переважно вживати препарати, вміст вітамінів і мінералів в яких наближене до рекомендованої добової норми, зазвичай зазначеної на етикетці.
  4. Будьте обережні! Багато батьків думають, що вітаміни абсолютно нешкідливі і діти можуть їх є жменями. Однак це може закінчитися трагічно. Надмірна доза будь-якого, навіть самого корисного вітаміну викличе отруєння. У важких випадках дитина може втратити свідомість, у нього можуть відмовити печінка і нирки. На шкірі з'являються червоні сверблячі плями - кропив'янка. Нерідко діти замість однієї вітамінки з'їдають кілька. Якщо це входить в звичку, у дитини з'являється шкірна алергія, починають випадати волосся і ламатися нігті, страждають печінка і нирки.
  5. Візьміть на замітку Вибирайте вітаміни за порадою педіатра, а не після перегляду чергового рекламного ролика. Обов'язково упевніться, що доза препарату точно відповідає віку й вазі вашої дитини. Уважно стежте за тим, як малюк приймає вітаміни. Як всі інші ліки, зберігайте вітаміни в недоступному для дитини місці.
  6. Природні вітаміни. шипшини в кілька разів ефективніше прийому розчинів чистого вітаміну С. Крім того, в ньому містяться вітаміни Р, А, В2 і К, а також необхідні організму мінеральні солі. Тому обов'язково давайте дитині чай з шипшини.
  7. Чай із шипшини На ніч залийте в термосі сушені ягоди шипшини окропом - і на ранок готовий вітамінний напій. Для смаку можна додати варення або мед. Але пам'ятайте, шипшина, ні в якому разі не можна подрібнювати: колючки, що знаходяться всередині ягід, можуть серйозно пошкодити слизову шлунка.
  8. Сухофрукти + горіхи. Ці ліки сподобається всім дітям. Змішайте порівну найрізноманітніші сухофрукти, які не смажені волоські горіхи, фундук або насіння. Пропустіть через м'ясорубку, додайте мед і з'їдайте вранці натщесерце по десертній ложці. Для ослаблених дітей з недостатньою вагою в суміш можна додати пивні дріжджі - дозу розраховувати за віком відповідно до інструкції на упаковці.
  9. Лимони і часник. Це засіб не тільки підживити організм вітамінами, але і захистить від грипу. Пропустіть через м'ясорубку лимони і очищений часник, додати мед. Кількість компонентів повинно бути приблизно рівним, але в залежності т смаків можна покласти трохи менше часнику. Приймати по чайній ложці 3 рази на день.
  10. Вітамінні салати. Взяти порівну моркви і яблук, натерти, змішати і додати волоський горіх. Заправити сметаною або рослинним маслом. Нарізати часточками яблуко, грушу і апельсин. Викласти на тарілку. Додати лимонний сік, сметану і прикрасити чорносливом. Натерти на тертці яблука, морква і редьку, додати часточку часнику, сік лимона, сіль і цукор, заправити рослинним маслом.

 

Для батьків "Граємось вдома"

Як організувати вільний час дитини вдома

Ви навіть не уявляєте собі, скільки різних скарбів є у Вашій квартирі. І всі вони допомагають розвивати дрібну моторику дитячих рученят, тактильну чутливість, пам'ять, мовлення, мислення. Не обов'язково скуповувати всі іграшки в магазині. Виявіть фантазію - і прості, доступні предмети стануть відмінними тренажерами для розвитку Ваших дітей.

Сірники, ватяні палички, гудзики, жолуді, каштани... Коли дитина грається із дрібними предметами (звичайно, під наглядом дорослих!), розвивається не тільки дрібна моторика, а й просторове мислення, уява, тактильна чутливість.

Із сірників, ватяних паличок, жолудів, каштанів та гудзиків можна викладати різні малюнки, як довільно, так і за схемою. Причому, всі ці предмети можна сполучити в одному малюнку. Починати краще із простих геометричних фігур - квадрата, трикутника, ромба, сонечка, а потім поступово ускладнювати гру. Із сірників, ватяних паличок добре виходять зірки, їжачки, машинки, ялинки, будь-які фігури, в яких є багато прямих ліній. Спочатку малюнок викладає мама, адже малюка потрібно зацікавити. Потім "мистецький твір" можна робити разом.

Навіть найменшим дітлахам буде корисно перебирати гудзики - витягати з коробочки і складати назад, нанизувати гудзики на мотузочку, робити намиста і браслети. Тільки при цьому мама повинна бути на сторожі! Як би малюк не взяв іграшку до рота! Якщо дитина зовсім мала, і є велика небезпека, що вона проковтне дрібні деталі, насадіть гудзики різного кольору та розміру на тверду міцну волосінь. Така іграшка може бути і брязкальцем, і рахунковим матеріалом, і наочним приладдям для вивчення кольорів, розміру та лічби.

Ігри із сірниками

Всі батьки люблять повторювати: "Сірники дітям - не іграшка!". Правильно, звичайно. Тому що діти можуть що-небудь підпалити ненавмисне.

Але якщо поруч будуть мама або тато, то сірники можуть бути дуже цікавою іграшкою. Так уважає тато. Сьогодні він "У сірники" з Максом грає. Для початку він от яке завдання запропонував.

Утримай сірники.

Покладіть на стіл 5 сірників і спробуйте взяти один із них великими пальцями.

Тепер підніміть другий сірник двома вказівними пальцями. Тепер - третій двома середніми пальцями. потім четвертий - двома безіменними. І, нарешті, п'ятий - двома мізинцями. Хто упустив сірник, той залишиться.

Сірникова картина.

Кожній дитині видайте сірники (скільки хочете - коробку, коробку на двох, коробочку на всіх). За командою учасники починають викладати із сірників картинку на тему, що задана ведучим. Це може бути своє ім'я, прізвище, зображення якої-небудь тварини, смішного сюжету ("Тато спить", "Автоперегони", "Троє поросят" тощо). Виграє той, хто впорався швидше (із більш простими завданнями), або той, у кого вийшла найоригінальніша сірникова картина (із більш складними завданнями). Скільки сірників?

Візьміть  сірникову коробку і покладіть у неї два сірники. Потрясіть коробку і запитайте в дітей, як вони вважають, скільки сірників зараз знаходиться в коробці. Діти теж можуть потрясти коробку, потримати її в руках. Але відкривати коробку може тільки ведучий. Отже, тепер Ви відкриваєте коробку і даєте дітям можливість перерахувати сірники. Перемагає той, хто назвав максимально близьке число.

Тепер можете ускладнити завдання: відвернувшись від дітей, додайте кілька сірників. Нехай діти знов вгадують їхню кількість.

Сірникові коробки

Сірникові коробки (чим більше, тим краще) можна використати в різних іграх. На чотирьох або шести кришечках, так само як і на внутрішніх коробочках, намалюйте однакові геометричні фігури: квадрат, коло, ромб, трикутник. Перемішайте кришечки і коробки. Попросіть малюків знайти і закрити пари.

Де мій гудзичок?

Якщо сірникових коробок у вас багато, можна їх склеїти в декілька рядів, як ящички в комоді. Іграшкове цуценя принесло із собою гудзик (монетку, фішку, скріпку і т.д.) і хоче покласти його в ящик. Воно кладе іграшку в один з ящиків і розмовляє з малюком, розповідаючи про себе. Потім запитує малюка, в якому з ящиків знаходиться його гудзик. Місце, куди цуценя кладе гудзичок, постійно змінюється. Та й тривалість розмови постійно збільшується. Це завдання чудово тренує зорову пам'ять та увагу дитини.

Ложки, чашки, миски, сковорідки

Маленьким дітям дуже хочеться піти на кухню. А батькам це спричиняє безліч незручностей. Хоча, якщо до процесу поставитися з розумом, то з дитячої цікавості можна отримати багато користі. От, наприклад, всім відомо, що потрібно розвивати тактильне сприйняття. І батьки купують іграшки з різною фактурою поверхні. Потрібно вчити дитину понять "великий - маленький". А на кухні - стільки можливостей! Тут і розмаїтність різних поверхонь (гладкі ложки, ополоники, миски, плошки та шорстка сковорода), і вивчення співвідношень "великий - маленький" (цікаво, скільки ложок вміститься в миску, і чому туди не ввійде ополоник). А як весело стукати ополониками по каструлі або кришкою об кришку!

Тісто цілком можна використати як замінник пластиліну, адже це - чудовий матеріал для ліплення! Воно легко мнеться, менше забруднює, і не буде нічого страшного, якщо дитина для картини з будь-якого підручного матеріалу - гудзиків, жолудів, сірників, круп, мотузочок, ниток, дроту, насіннячок, гілочок тощо.  Розминання тіста - цікаве і корисне заняття для малюка.

Крупи, сіль, кава, макарони теж знадобляться для "кухонної школи". Дрібну крупу (наприклад, манну) і сіль можна використати для пальчикового малювання. Для цього необхідно висипати крупу на піднос рівним пластом. Помалюйте самі, покажіть дитині, як це цікаво. Проведіть пальчиком по крупі. Вийде яскрава контрасна лінія. Потім візьміть пальчик дитини. Нехай малюк сам намалює кілька хаотичних ліній. Коли дитина зрозуміє, що потрібно робити, можна розпочинати малювання візерунків. Спочатку малює мама, потім - малюк. Малювати можна все, що завгодно: хаотичні лінії, будиночки, кола, забори, хмари, спіралі, обличчя, букви або цифри.

Велику крупу (гречку-ядрицю, горох, квасолю, кавові зернятка) можна використати для викладання картинок, так само як і із сірників, гудзиків і ватяних паличок. Придатна вона і для аплікацій. Пересипати крупу цікавіше за все в прозорий посуд, щоб було видно.

Логін: *

Пароль: *